nuff

jangan click !

poll

depan rumah

nuff

Monday, October 22, 2012

Perubahan diri

Assalamualaikum.

dalam kehidupan ni kadang-kadang kita sering alpa..lupa tentang apa yang kita lakukan.
iman surut naik . seringkali diri seakan lupa bahawa wujudnya kehidupan di akhirat kelak.
tapi bila sampai waktunya,baru kita nak memyesal..

dulu saya buat blog ni tulis sesuka hati . post gambar tak tutup aurat sesuka rasa.
menulis sesuatu yang mungkin membuatkan seseorang terasa. harap mohon ampun ye.
saya tak tuju kepada sesiapa. kalau ada harap maaf..

banyak dah saya delete post yang terdahulu. tapi tetap jugak muncul gambar terdahulu.
sedihnya :'(
sejujurnya saya sedang merangkak ingin mendekati-NYA.
saya harap saya kuat untuk menuju ke jalan-NYA.
sedih bila mengenangkan diri yang sering kali lupa pada dosa. :'(
sedih bila saya tak tutup aurat dulu ;'(
entah sesiapa sahaja pernah tengok saya tak bertudung.

tapi bagi saya itulah hikmah,
kalau kita tak lakukan kita tak tahu apa salah yang kita lakukan.
yang buruk itu dijadikan sempadan. yang baik itu tauladan.

kita kalau nak berubah kita kena berusaha.
kita kena cari hidayah. sebab hidayah takkan datang dengan sendirinya.
macam kita kalau nak makan . kena carik barangnya . kena dimasak . disuapkan kedalam mulut.
baru lepas tu kita dapat rasakannya.

jadi marilah kita saling membantu antara satu sama lain.
saya tak perlukan kata2 perlian,mengumpat dan mencaci untuk menegur .
sejujurnya cara tu buat kan orang lagi menyampah.
dekati dengan cara yang berhemah . lembut dan teguran yang baik. ok ?


ada umur dan rezeki jumpa lagi.
sayonara ~~

as'salam ..

doakan saya terus kekal begini satu hari nantiii

No comments: