nuff

jangan click !

poll

depan rumah

nuff

Thursday, November 28, 2013

DIY Mask Untuk Kulit Sensitif

Assalamualaikum...

seperti korang tahu aku mempunyai kulit yang super sensitif .
malam ni pegang muka esok tupttup dah tumbuh jerawat kt tempat dipegang tadi tu ! hahaha . gila la magic tangan aku ni .. ptffff ....

Aku banyak try mask kalau kulit tengah naik jerawat ni ... baru-baru ni naik menggila sebab asyik makan mangga dengan garam belacan . perghhh . memang macam cendawan tumbuh bak hang. lepastu siap salah pakai produk . tu entry lain aku kasi taw  .

Jadi untuk menjimatkan kos daripada membeli benda yang sia-sia entah tahu berkesan ke tidak baik aku buat mask sendri . Macam korang tahu Madu baik untuk badan , Untuk kulit pon best la bagi kesan yang elokkan .
So dibawah ni aku bagitaw resepi mask buatan ni :P

Segenggam oat asli
Sedikit air suam
1/2 sudu madu

So mula2 korang ambil oat letak dalam satu mangkuk . Then letak sikit air suam .agak2 kan saja bg sampai lembut . Then kacau2 .. letak madu  dalam sesudu dua. gaul2 bagi sebati ...
diamkan dalam 5 minit lepas tu boleh sapu dimuka !
Nak makan pon boleh ! sedap. hahah.tapi... lepas sapu kat muka janganla korang makan pulak :p

Letakkan kat muka selama 15-25 minit . boleh diamalkan seminggu dalam dua kali...

Selamat Mencuba ! ;)

No comments: